Followers

AMBIL TEMPAHAN FLORENTA COOKIES

Assalamualaikum.

Cuti sem lepas banyak aku habiskan masa dengan baking dan masak. Ada yang aku sempat snap gambar, ada yang tak snap pun.


Cerita ambil order Florenta Cookies ni bermula dengan time raya aidilfitri, ma suka sangat makan biskut ni. Aku buat la as biskut raya kan. Laku keras pulak biskut ni. Sebelum aku nak datang Perlis, ma beli barang suruh buat lagi. Awalnya aku kirim barang nak buat brownies.

Lepas dah buat saja ja post dekat facebook, ramai pulak yang nak order. Kawan kawan ma dan kawan kawan FB. Lepas tu aku buat la yang nak order ja. Pastu lepas dah bagi semua, ada pulak yang order second batch. Sampai 3 batch ja sempat buat. Tu pun semput aku siapkan malam sebelum datang perlis.
First Customer

Nanti aku bukak order bila cuti la pulak. Sekarang kat Perlis mana sempat nak main baking baking bagai ni. Rindu sangat sangat nak baking lagi. Rindu oven.


Cerita oven pulak, aku memang dah lama nak oven memandangkan oven lama dah rosak. Lepas tu ma macam tak nak beli. Lepas tu entah macam mana aku boleh ter merajuk pulak. Ma nak pujuk last sekali beli jugak oven. Yeeeyyyy mekasih ma. Oven kecik ja tapi aku sayang oven tu. Hehehe.

4 comments

  1. sedapnya! erin dah lama tak baking. kena start baking balik ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau duk rumah syok la baking, kalau kat hostel susah laa

      Delete
  2. Sebelum ni terjumpa resepi biskut ni.. dan simpan konon nak buat.. Sampai la ni tak buat-buat juga. Kui kui kui..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. senang sngt je kak reen, kne rajin jaa. tapi kalau dah makan pon konfem rajin habiskan. kejap je dah habis

      Delete