Followers

MAKSUD LIFESTYLE BLOGGER


Ramai yang masih terkeliru dengan Lifestyle Blogger ni. Apa maksud lifestyle tu selain daripada gaya hidup ? Siapa Lifestyle blogger ? dan macam mana nak tentukan niche blog sebagai Lifestyle Blogger ?

Setelah membaca beberapa blog dan membuat sesi soal jawab dengan blogger-blogger lain, akhirnya aku dapat jawapan untuk maksud Lifestyle Blogger ni. Lifestyle Blogger adalah sebuah gaya hidup keatas orang lain dan diri sendiri dalam suatu waktu dan tempat termasuklah hubungan sosial, hiburan dan berpakaian. Perilaku dan praktik dalam LifeStyle adalah campuran, cara-cara konvensional dalammelakukan sesuatu dan tindakan yang beralasan. Sebuah gaya hidup biasanya mencerminkan sikap individu, nilai-nilai dan pandangan dunia. Oleh sebab itu, Lifestyle membentuk kesedaran diri untuk mencipta budaya dan simbol-simbol positif dengan satu identiti peribadi.

Gaya hidup adalah perilaku seseorang yang ditunjukkan dalam aktivita, minat dan pandangan khususnya yang berkaitan dengan diri untuk merefleksikan status sosialnya. Gaya hidup merupakan frame of reference yang dipakai seseorang dalam bertingkah laku dan konsekuensinya akan membentuk pola perilaku tertentu.
Terutama bagaimana dia ingin dipersepsikan oleh orang lain, sehingga gaya hidup sangat berkaitan dengan bagaimana ia membentuk image di mata orang lain, berkaitan dengan status sosial yang disandangnya. Untuk merefleksikan image inilah, diperlukan simbol-simbol status tertentu, yang sangat berperan dalam mempengaruhi perilaku konsumsinya.

Selayaknya status sosial merupakan penghargaan masyarakat atas prestasi yang dicapai oleh seseorang. Jika seseorang telah mencapai suatu prestasi tertentu, ia layak di tempatkan pada lapisan tertentu dalam masyarakatnya. Semua orang diharapkan mempunyai kesempatan yang sama untuk meraih prestasi, dan melahirkan kompetisi untuk meraihnya.

ANTARA LIFESTYLE BLOGGER YANG BERJAYA DI MALAYSIA

 www.akupenghibur.com

 Salah seorang lifestyle blogger yang aku cukup kagumi. Sampai sekarang duk korek rahsia macam mana dapat UV ratus-ratus walaupun tak update blog. Sampai sekarang duk tanya apa rahsia. Tapi di sebalik kejayaan beliau, banyak pengalaman pahit manis sebagai seorang blogger.

 

www.ciksepet.com

Ni lagi sorang blogger  UV setiap hari sampai beribu riban. Apa rahsia pun aku tak tahu. Kak Lisa cakap asalkan kita ikhlas menulis, In shaa Allah dapat. So, kunci dia adalah ikhlas.

www.aswaleyla.com

Yang ni? ok, yang ni bakal berjaya. In shaa Allah. Dalam usaha perbaiki cara penulisan dan banyak kan idea-idea yang berguna kepada masyarakat. Semoga blog ni menjadi manfaat untuk orang lain.

11 comments

  1. sama!! masih dok korek apa rahsia dia..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betull. tataw la ap rahsia dia. buat pun tak jdi mcm depa ni

      Delete
  2. Amin...in sya Allah. .berkat usaha yang tidak putus..amin..

    ReplyDelete
  3. maksud wikipedia ke kamus dewan tu?

    ReplyDelete
  4. Selamat berkenalan. Saya newbie :)

    Acik dan Lisa. 2 blogger hebat yang saya juga kenal. Ke 2 nya memang icon blogger terbaik.

    Keep up blogging Cik Aswaleyla :)

    ReplyDelete
  5. Tahniah entri Cik Aswaleyla duduk di 1st page carian google.

    ReplyDelete
  6. perkongsian yg bagus!salam kenal ye..

    ReplyDelete