Followers

NAK TRAVEL TAPI TAK ADA BAJET

Akhir tahun ni banyak betul promosi itu promosi ini. Paling aku tak tahan bila tengok promosi Air Asia. Memang betul-betul menguji kesabaran aku. Air Asia tak habis-habis duk email aku last call last call. tak tahu ke yang aku ni tengah tak ada duit ? Hahaha. marah marah.

Tunggu lah aku da bajet nanti. Semua tempat aku nak pergi. Kena rajin berblog lagi lepas tengok adsense aku dah berjalan walaupun belum sampai 1 dollar. Sabar. Sikit-sikit jadi bukit nanti. Tengah duk kumpul duit. Alangkah seronok kalau duit dari blogging aku dapat guna untuk pergi travel. *berangan lagi.

Plan tak jadi aku yang paling besar adalah nak pergi bagpacker dari Loas balik ke Malaysia pakai jalan darat, pergi tu nai flight laa. Tapi tu plan tak jadi. Aku harap menjadi lah plan tu. Bukan tahun ni, bukan tahun depan, tapi suatu hari nanti. In shaa Allah. Tak boleh nak janji, sebab ajal maut semua ditangan Allah kan. Lagipun mak ayah aku mesti jadi penentang yang kuat.

Jadi apa cara aku nak buat bila berangan nak travel tapi tak ada bajet ? Ni, kena buat macam ni . 9 Secret To How People On A Budget Travel The World Like A Boss. 



17 comments

  1. best kalau dpt travel. kalau dah ada anak jenuh gak nk mengangkut..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. masa ni la nak g travel. booleh main2

      Delete
  2. Saya pun sama... nak pi travel tapi budget ciput...
    Nampak gayanya kena travel yang dekat2 dulu la...
    Jom jom...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. takpe. kumpul2 duit nanti boleh gi travel

      Delete
  3. sabar sis..insyaAllah ada rezeki dapat pergi semua tempat idaman...
    :)

    ReplyDelete
  4. Harap-harap trip akak pi Lombok next week takde masalah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. omg SA !! bawak lah kite. nak ikotttt

      Delete
  5. hahaa cheer up sis ☺

    smartiesmoo.blogspot.kr

    ReplyDelete
  6. Air Asia memang macam tu. Asyik asyik last call. Kejap kejap year end sale. Stresss mokcik nengok T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... hari2 dapat email diskaun. macam mne tak meroyan

      Delete
  7. alaa kalau nk tahu kena klik link tu ke

    ReplyDelete
  8. AA selalu buat sale timing x kena...sis JM un kadang frust gak...tengok harga tiket meleh air liur time tu lak belum gaji aduh..frust

    ReplyDelete
    Replies
    1. betulll time tak de duit dia buat sale. geram taww.

      Delete
  9. nak pegi LAOS balik jalan darat? my dream too

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnti JM nk pergi bagitaw lela. nak ikut jugak

      Delete