Followers

DIY : charms bracelet

hello yo !
today i'm gonna be to show you how to make a very gorgeous charms bracelet . ( bace bajet bajet macam dalam tutorial kat youtube tu hokey ) . ini tutorial untuk orang malaysia sebab tu aku speaking melayu . yang kat youtube da banyak mat mat salleh buat tutorial . cakap terbelit belit lidah . ada sesetengah orang tak berapa paham atau tak berapa nak tangkap sesetengah ayat yang digunakan . kan ?

ok lah . jom kite mulakan .

pertama sekali of cos kita perlukan bracelet . aku punye ni tali halus je . tapi tak ada sampai macam benang tu . RM 1.50 satu . aku beli 3 . kalau nak banyak pon boleh . jumlah RM 4.50 . charm ni dah memang banyak dengan aku. aku beli dah lama cume buat hiasan kat dalam kotak je . harga dalam 20 sen satu charm boleh kot . aku beli semua ni dekat PM BORONG . dekat GM KLANG .


sebelom aku make up menjadi cantik dan lebih style kate orang . gelang ni berupa macam ni je ye .


macam simple dimple sangat kan . tapi kalau kosong macam ni pon aku da suka . tapi teringin nak mencube buat gelang sendiri pulak kan .

gelang pertama aku sangkut kan dengan charms yang korang suke la . chams ni banyak bentuk yang berbeza . aku guna ring yang besar sedikit supaya dye nampak tergantung.

gelang ke dua aku letak charms yang besar yang ada tulisan ROCK . yeahhh babeh, i;m rock you know . bila ada tulisan . effect pada gelang akan nampak lebih penuh dan menarik . tapi tengok kesesuaian dan kesukaan masing masing .

gelang ketiga aku buat sangat simple . just masukkan ring yang kecik banyak banyak . susun cantik cantik . aku buat tak banyak sangat sebab tak de pliers . aku guna pengepit janggut tu je . dah benda tu je yang aku ada tadi .


see, macam mane ? ok tak ? dan hasil daripada diy ni adalah.... taraaaaa ...


tarraaaa . cantik tak cantik tak ? akhirnya siap jugak kan . sangat berpuas hati . kalau nak crowded lagi pon boleh . tapi takot tak cantik sangat kalau terlampau penuh kan . ni lah diy saya pada hari ini . sekian .
oh, kalau nak lagi detail boleh view youtube, cari diy charms bracelet . banyak la yang cantik cantik .
ok peace yo !

assalamualaikum .

0 comments