Followers

bercinta bila bersedia, bukan hanya bila kesunyian

hye uols .

"bercinta bila bersedia bukan hanya bila kesunyian"

aku tertarik dengan statement ni . sebenarnya baca dari blog Zamani Abe. dah bagitahu dulu sebelum copy ni . tapi bukanlah aku copy entry dye . just statement ni . well sebab aku rasa statement ni sesuai kot untuk aku ni .

bila baca statement ni memang aku iya kan lah . sebab kalau nak diikutkan memang aku tak bersedia lagi . bukan bersedia untuk bercinta, tapi bersedia untuk fasa seterusnya . its about kahwin . yeahh . bila tengok kawan kawan kahwin, aku pon nak kahwin . tapi tu semua gatal miang je lebih . tapi sebenarnya tak layak lagi nak kahwin .

kadang kadang rasa sunyi tu memang la ada kan . first aku rasa sunyi bila masuk bilik, tengok roomate tengah gayut . pergi bilik sebelah, roomate  tengah on call . bila nak makan, roomate makan dengan pakwe . seteressss aku . tapi sekejap je . bila tengok roomate gaduh, on call sambil nangis . aku rasa macam ....

"huh, nasib aku tak kapel "

hah, macam tu lah . tapi ada bagosnya aku macam ni . sekarang serius talk aku bizi . korang tahu kan sebab apa aku bizi . so let say aku ada pakwe, tak ke aku buat tahu tak tahu je kewujudan dye . hah, tak ke kesian .

aku bukan tak pernah bercinta, sebab pernah la aku dah rasa semua ni . kadang kadang rasa serik pun ada .

kesunyian?

tak sunyi kott kalau aku hari hari bizi, pergi sana sini . buat itu ini . kalau rasa sunyi sangat tu, hang out la dengan kawan kawan kan . dah lepas hang out sunyi lagi, do something yang boleh buat kita lupa semua benda macam main game ke . baca novel ke . tengok tv ke . main pondok pondok ke .

bila masa sedia nak bercinta ?

tu semua dekat tangan tuhan . bila pon jodoh aku, aku tetap terima dengan redha . kalau esok jodoh aku sampai, Alhamdulillah . semua tu Allah dah tetapkan . kita cuma mampu merancang, tapi sebenarnya Allah dah tetapkan segala galanya . usaha dan tawakal tu lah jalan penyelesaian . Dia dah tentukan yang terbaik untuk kita cuma masa yang tentukan .




8 comments

  1. salam singgah. bila kesunyian, ada banyak menda lagi boleh buat. bukan setakat bercouple aja. pengalaman masa silam banyak mengajar kak ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu kak . pengalaman tu banyak ajar kite . buat kita lagi pikir ke hadapan .

      Delete
  2. salam.. sy follower ke 144 :D salam ukhwah..
    cantik and sweet blog awak..
    setuju dgn entri ni.. love when u ready, not when u r lonely.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann, jodoh tu ada dimana mana . tak perlu nak terkejar kejar .

      Delete
  3. Bagus awak ni.
    All the best in life.
    Doakan yang terbaik untuk awak.

    ReplyDelete
  4. Bercinta bila dah ada kerjaya, dah balas jasa ibubapa, bila rasa dah ready nak pening dengan bergaduh, sedih sedu, marah, stress dan lain-lain lagi huhu

    ReplyDelete
  5. yalah...dont do it things just because it is trendy/to pleasure others

    ReplyDelete