Followers

BANYAK VIDEO 18Xx DI FACEBOOK IKLAN MALAYSIA

 VIDEO 18Xx DI FACEBOOK IKLAN MALAYSIA


Media sosial banyak bagi kesenangan dan kemudahan kepada pengguna. Tetapi banyak jugak yang bagi keburukan untuk pengguna. Sejak dua menjak ni aku bukak facebook ma, banyak orang share video dan gambar gambar lucah. Ma selalu lah marah dan suruh tutup akaun tu. Tapi sayang nak tutup sebab ramai customer dalam akaun tu. 

Aku tak pasti samaada tu adalah virus atau video lucah. Ramai kenalan yang share benda macam tu. Mungkin sekali kita klik, dia akan tersebar ke semua kenalan kita atas nama akaun kita. Sangat memalukan kalau kenalan kita lihat kita yang share sedangkan tidak sama sekali. 

Aku dah cuba left group iklan malaysia tu. Dah report dekat admin group. Malah ada yang post suruh admin pantau benda tu, tapi mungkin admin sibuk dan tak bukak group tu. Pada mana mana yang jadi group admin ni, harap boleh pantau benda benda macam ni. Takut terjadi dekat gruop kita. Ramai yang left gruop nanti. 

Apa yang aku buat ? Pertama report dulu dekat admin. Lepas tu left group. Kalau ada lagi. Klik hide all post from sipulan yang share benda tak senonoh tu. Macam dalam gambar ni. 



Setakat ni yang ni je mampu aku buat. Aku hide kan semua . Dah left gruop. Log out, log in ada balik benda tu. Ada balik group tu. Nanti kalau.dah makin teruk terpaksa jugak lah aku create akaun baru untuk ma. Nasib baik dekat akaun aku tak ada lagi benda macam tu. Bukan apa, bimbang kalau anak buah aku bukak, tengok benda benda yang tak pernah dibuat orang tu. Nanti kan dorang cuba. Maklumlah budak budak ni suka mencuba.

Jadi kepada admin group, silalah pantau group group anda. Dan siapa yang tahu cara nak hilangkan benda ni harap boleh bantu. Tinggi harapan aku nak tahu cara nak hilangkan benda ni. 

3 comments

  1. kalo bukan dalam group.. yang iklan in between status kawan2 pun ada yang lucah2 jugak..
    skarang ni macam2 lah.. kita yg dewasa maybe tau menilai.. yg budak2 tu ? huurm..

    ReplyDelete
  2. Dlm FB virus macam tu mudah tersebar... kita pun kena extra careful takut terklik iklan2 macam tu...

    ReplyDelete
  3. Kekadang virus ni kan..

    ReplyDelete