Followers

ROAD TO BE YOUNG LIEUTENANT (Lt M)


Bermula hari ini blog ak akan mula bercuti selama 15 hari. Sebab ? Aku ada latihan pentauliahan dan seterusnya pentauliahan menandakan berakhirnya zaman aku swbagai kadet palapes. Lepas ni pegang leftenan muda pulak. Kalau rak ada halangan lagi lah. Tapi aku dah schedule beberapa entry. Tapi tak banyak la. Sangat beberapa. 

Sebenarnya berdebar tak tahu kenapa ni. Mungkin sebab nak lalui hari hari menyiksakan lepas ni. Hari hari berpanas dan berhitam di padang kawad di bawah terik matahari. Aku harap aku boleh tabah sampai habis. Dan aku tak terkejut tengok muka aku lepas ni. 

Selama 3 tahun aku bertabah dengan bermacam dugaan dan tomahan dan seksaan. Hahaha. Seksa la sangat. Semua tu sebenarnya bukan seksaan, tapi pembelajaran yang tak mungkin aku dapat dekat tempat lain. Tak mungkin aku boleh belajar dan rasa apa yang askar askar tu buat untuk pertahankan negara  walaupun yang aku belajar ni sangat sikit tapi cukup berharga. 

Ok. Nanti aku cerita panjang lagi dalam entry lain sebab sekarang da sampai KL. Haish berdebar lain macam ni. Nah aku tempek 1 selfie sebelum latihan. Lepas latihan kita compare. 


Jangan tertipu. Ploless ni cuma camera effect. Tak pakai 360 pon yer. Camera memang macam ni. 





4 comments

  1. all the best n gud luck!!!

    ReplyDelete
  2. good luck bakal leftenan muda!

    ReplyDelete
  3. memang terbaik...aRz sendiri pun tak pernah memilih untuk jadi kadet tentera

    ReplyDelete
  4. good luck dear =) selamat kembali dengan muka burn..hehe

    ReplyDelete