Followers

LELAKI AKAN NAIK ANGIN BILA ..

Lelaki naik angin

KENAPA LELAKI CEPAT NAIK ANGIN?

Sebagai seorang perempuan, kadang kadang kita telah menjadi sebab kepada seirang lelaki untuk naik angin. Kadang kadang, kata kata wanita boleh buat depa ni naik angin tau. Jadi kepada awek awek diluar sana, behave yourself, jangan buat pakwe pakwe korang naik angin dengan kata kata korang.

DICABAR
Lelaki cepat naik angin jika sering dicabar melakukan perkara yang sememangnya kurang menyenangkan. Diam lelaki jangan disangka dia juga tidak pandai memberontak. Kalau dah sekali memberontak... tahu sendiri je lah. Alamatnya jadi kalut gak.

DILETER
Lelaki akan cepat naik angin jika dileter. Sebenarnya memang sikap lelaki tidak suka dileter. Tambahan pula si peleter tu adalah makwe atau orang yang paling istimewa dalam hidupnya. Mana tahan beb. Merah telinga jadinya. Cakap sekali dah lah. Ni tak cakap sampai beribu kali. Siapa tak naik angin beb.

DIPERTIKAI KEBOLEHANNYA
Dipertikai kebolehanya. Pertikaian ini juga akan mengundang rasa marah bagi sesetengah lelaki. Kita cuba buat yang terbaik tapi masih jua dupertikaikan. Bukan apa, kita ni ada harga diri,jika orang lain boleh buat sesuka hati pada kita. Mana boleh tahan beb. 'Kata lelaki'

KEJUJURAN DISALAH ERTI
lelaki akan cepat naik angin jika kejujurannya disalah erti dan disangsikan. Cubalah fikir, bila kita setia bagai nak rak tapi last last makwe tak percaya dengan kejujuran kita. Siapa yang tak naik angin. Jadi selama ni sia sia jelah pengorbanan dan kejujuran yang kita lakukan.

EGO DAN MARUAH TERCABAR
lelaki cepat naik angin bila ego dan maruah tercabar. Lelakikan memang terkenal dengan keegoannya. Mestilah cepat naik angin bila ego tercabar. Mana tahan bila nampak awek keluar dengan orang lain atau awek kena rampas dengan orang lain. Tentulah si lelaki akan marah.

Jadi ladies, behave ye. Jangan cabar sangat lelaki ni. 'Hey, kalau nak sangat kat perempuan tu. Pergi la bercinta dengan dia' silap hari bukan memang dia tinggalkan kamu dan bercinta dengan sipulan yang dimaksudkan tadi. Tak ke putih mata nengok nya.

2 comments

  1. benar sekali~~ yg paling pasti..
    kalau dorang tgh lapar.. lagi menjadi2 lah barannya

    ReplyDelete