Followers

love is cinta

assalamualaikum .

pagi pagi ni feeling love love pulak kan . bukan apa, tengah tengah buat report tu dengar radio Suria.fm. then malam segmen suria cinta . perrgh , lagu tangkap jiwang la semua . terus semangat nak buat report .

cinta ?

bagi aku, aku tak tahu nak describe macam mana kan . aku pernah bercinta jugak . bukan tak pernah . since 2010-2013. lama tak ? kejap je tu . pejam celik pejam celik da 4 tahun kan .

ok, tu cerita dulu . cerita masa gatal gatal .

tapi betol apa, ayah pernah cakap, remaja ni ada satu masa dia gatal, mase tu nak kapel, nak bercinta . nak kahwin ! haaa, time ni dalam umur belas belasan laa . da lepas 24, kalau tak ada pasangan lagi, mesti dah malas nak fkifr pasal cinta lagi .

cinta biarlah datang pada waktu yang tepat . like dah kerja, dah habis study. dah ada kereta, rumah especially lelaki . bukan materialistik, tapi tu adalah satu keperluan . zaman sekarang everything about money . kalau tak ada duit, susah jugak nak bahagia . bukan tak boleh tapi jarang . betol tak ?

kahwin muda ?

ramai je kahwin muda . tak salah pon . kawan aku ramai dah kahwin . irene nadia blogger femes tu pon dah kahwin . semua tu pada diri sendiri . pilihan untuk bahagia atau tak . jodoh masing masing kan . ada jodoh sampai awal, ada jugak sampai lambat. semua nye da tetulis qada dan qadar . yang pasti jodoh mesti datang .

kadang kadang aku suka tengok orang kahwin awal ni . ye la . muda muda da ada anak.nanti da tua, anak dah besar besar . senang la sikit hidup . tak ada la susah hati sangat kan . tapi aku tak sampai jodoh lagi . so tak kesampaian nak anak besar bila dah tua tua nanti .


0 comments