Followers

antara kerjaya dan pelajaran

both of kerjaya dengan pelajaran sangat penting dalam hidup ni . sebab kedua dua nye akan menghasilkan duit . ahaaaa. kena tak punchline tu ?

duit, money .

sapa kata kita boleh bahagia tanpa duit . dulu dulu orang cakap, cinta tak pandang harta . cinta dah cukop untuk bahagiakan dua insan . cewahh.
tu zaman dulu beb . zaman mak nenek kita . sebab dulu tak de duit pon tak apa, makan nasi dengan pucuk ubi je . sekarang ada ke yang nak makan pucuk ubi hari hari ? masing masing nak makan pizza . chicken chop . lamb chop . kfc . mcdonald . ops !


see,
aku dah melalut sampai ke cinta mak nenek dah . sebenar nye aku tengah fikir . nak decide sambung belajar lagi or stop and sambung ma punye bisnes . kalau ikotkan hati memang sayang nak stop belajar . bukan stop act, tapi habiskan diploma dan tak sambung degree . sebab kos engineering dengan manage butik pengantin jauh sangat beza nye .

well kalau aku sambung degree pon macam buang masa dan duit je lah . sebab macam mana pon butik tu akan aku urus jugak memandangkan aku sorang je anak ma . so dah tak ada sape nak ambil alih . kalau aku sambung manage butik tu pon tak bermakna aku tak belajar . banyak la kursus aku kena involve . tapi tak ada la dapat sijil degree . hukhukhuk .

so aku kena banyak belajar benda baru dan macam dah kena start jadi perempuan sejati . ahaaa . memandangkan aku dari sekolah, dari kecik kecik lagi tak macam perempuan . sebab kat rumah aku lah anak lelaki dan aku lah anak perempuan . so perangai pon macam tu lah . lepas ni dah kena belajar nak solek solek pengantin . ommaaiiigaaddd .


aku sebenarnya macam tak bersedia dan tak percaya nak tinggalkan pembelajaran yang memeningkan kepala ni . nasib dah 3rd year . sem depan praktikal dan lepas tu habis !
sepatotnya aku tak ada lah pikir benda ni sekarang . tapi tu lah  yang duk main dalam kepala aku hari hari .

apa cadangan korang eh ? bagi korang mana yang better ? err . pening .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kelebihan bekerja sendiri :


  1. tak ada la stress kena marah dengan bos hari hari.
  2. boleh masuk kerja lewat 1 minit sebab tak ada punch card . 
  3. boleh cuti bila bila masa . tapi tak ada lah kerap sangat.
  4. boleh rehat banyak sikit time kerja. 
  5. duduk kat rumah je, makan minum ma tanggung . hahaha . 


0 comments