Followers

whatsapp pencetus typo berterabor

helo helo hye ,
zaman sekarang ni memang mesej kat fon da tak laku dah . semua nak pakai whatsapp, wechat, line bagai kan . tapi ni aku cakap pasal whatsaap je . aku jarang sangat layan wechat ni, sebab banyak nye yang main wechat ni budak budak bawah umur je , ececeh. bajet kite ni da tue sangat la kan . ye la, kalau wechat, buke moment, mesti ade je yang dok promote promote, suruh add bagai . apahal ? yang line pulak sebab ramai yang tak pakai kan , means kawan kawan aku laa . so line memang dah out awal awal la kan . dan yang aku aktif sikit pon kat whatsapp .

bile da rancak berwhatsapp ni, biase laa . masing masing nak kejar typing kan . masing masing nak bergosip, tak sempat tunggu member tu habes typing dulu kan . so akan timbul la perkataan like "keleleleh" sbenar nye nak tulis "kekekeh" yang member tu pulak boleh lak nak copy paste balik typo tu dan hantar balik . ok lawak . orang yang pernah kena ni mesti tahu ape perasaan kan . more... bile tulis "k.mimi, jom la nanti kite g holiday kat pulau tedang" then kat k.mimi balas " ok, kite pergi pulau tedang " aku lak yang rase pelik, nak bahan k.mimi sebab typo "hah? pulau tedang ?kat mane tu ?" punye syok bahan orang last2 tengok balik kat atas .  ok fine ! aku yang typo !

perkataan like "hagagaga" tu macam da biase dengan dunie whatsaap ni . lagi terok bile "hagagajajaja"
ape yang kau nak sampaikan sebenarnye ? gelak ? kau gelak macam ni ke ? hahahahaha.
paling best bile tengah syok gosip2 dengan kawan kawan and tengah whatsapp, ape yang aku duk sembang tu la yang aku tulis and sent . hah ? salah mesej ke ? of cos not . sebab tengah sembang and tangan tu automatik tulis ape yang kite cakap . moral of the story, jangan whatsapp time sembang .

penyebab kau jadi macam ni sebab kau rase whatsapp tu free . kredit kau tak yah kena tarik 1 sen per mesej or whadeveerrrr . tapi penyakit bile selalu guna whatsapp and tetibe member mesej sebab sebab data dah habes .

weh, sory,data habis, takleh nak whatsapp
ok weh, takpe *sent
no hal laa *sent
nanti lepak weh *sent 
hahahaha *sent 

woi ! kau tengok dah berapa sen kau bazirkan kat situ ? "hahahaha" pon da dikire 1 sen weh . kalau belom timbul whatsapp dulu, 1 mesej tenung lame lame sebab tanak membazir punye pasal . tulis panjang panjang . mesej yang penting penting je . haish . dunia da berubah laaa . ok da la tu bertypo .
babai, assalamualaikum ~

0 comments