Followers

speaking test MUET

Helo helo hye bloggers .
i'm not going to speaking here , just aku nak cakap melayu je , cewahhhh . lidah dah berbelit belit dah speaking tadi . most cuak's day lepas dance performance . menari lagi cuak la cerita dye . masuk blik nak jawab muet tadi tak de la menggeletar sangat . lau menari seluruh badan menggaletar, pipi pon menggeletar kott . aku baru je abih speaking test tadi . Alhamdulillah berjalan lancar . dan sekarang aku lega sangat sangat dah .

semalam aku bizi lagi perform tarian untuk malam ramah mesra pelajar baru . so sambil nari, lam kepala ingat test muet je . aku da la tak berape pandai sangat speaking speaking nih . speaking broken english aku tahu . haaa. macam dalam blog ni la . so now aku nak bagi tips sikit untuk korang yang belom ambik muet nih . aku tahu ramai yang mencari tips ni, sebab aku pon same jugak . blik nari teros hadap laptop, cari tips nak jawab speaking test ni . nak tido pon tak lena habaq hang .



1)   tido awal . haha . pelik kan . lantak aku la, tips aku yang bagi kan . nak sebab ape kena tido awal and jangan jadi macam ak ? sebab nanti korang nak tunggu giliran korang tu rase lame jeee . and mule lah setan setan tu berebut nak bergayut kat mate kau . so, baik kau tido awal daripada ngantok tersengguk sengguk kan . (aku tak tersengguk pon, ngantok je ) . jangan jadi aku . letih2 blik, hadap laptop sampai kol 3 pgi . pergi nak jawab muet, mata jadi panda . kalau panda betol mahal . tapi mata panda x berapa nak mahal la .

2)  pergi awal tempat peperiksaan . haaa , macam biase la . nak jadi student benda paling penting kena sharp mase la kan . pergi lambat lambat nanti ade la tertinggal itu ini kan .

3)  bawak ic and slip peperksaan muet . haaa . yang ni paling penting . kalau tak de ni tak leh nak ambik exam tau . alaaa . macam final exam la kannn . same jeee .

4) tak yah nak bace buku hafal ayat panjang lebar . sebab nanti akan cuak and lupe . kalau da lupe mesti la kite nak cube ingatkan jugak kan . then, kite duk kerut kerut dahi nak ingat sampai dah macam sakaki kun lam cite my boss my hero dah . mesti tak tahu kan . haaa. cari cite tu . best ! tak rugi tengok . ok, back to our topic, kalau korang hafal boleh, just yg pendek pendek, yang macam penyedap ayat tu je . lastly, jangan lupe buat conclusion even yang personal speech pon . noh noh noh .

ok lah , da panjang lebar pulak aku bagi tips yang mengarut ni . tapi percaya lah, seme ni tak mengarut . nanti da habes speaking test, korang akan rase macam tak mengarut . ok good luck peeps .

"ku sangka ku dikota london, rupenye aku hanya di perth-lis" kata kawan aku yang tengah cuak sebelum masuk bilik exam . huahahaha .
k bai . assalamualaikum

0 comments