Followers

TERIMA KASIH ADSENSE BAGI PELUANG KEDUA

Tempoh hari iklan adsense aku dihentikan atas sebab melanggar policy adsense. Tak tahu mana satu yang langgar. Tapi ada dapat warning email satu dari adsense bagitahu yang satu entry MANDI AIR TELAGA mengalami sedikit masalah dan minta aku untuk ubah secepat yang mungkin sebelum tindakan diambil. Tapi aku tak jumpa mana salahnya sebab cuma entry biasa.

Lepas tu aku tengok iklan dah tak keluar. Cuak seminit. Buka email tengok dia bagi email sebab dah langgar polisi. Jadi adsense aku ditarik. Huarrrghh. Mahu nangis sekuat mungkin. Aku submit balik form untuk bagi penjelasan kepada pihak adsense. Alhamdulillah akhirnya tadi aku buka blog tengok iklan dari adsense terpampang megah di blog aku. Terima kasih adsense.

GARIS PANDUAN PENTING UNTUK ADSENSE


Kami mengesyorkan anda membaca garis panduan berikut yang akan berguna dalam mencegah aktiviti tidak sah di masa depan:


  • Ia adalah bertentangan dengan dasar program kami untuk penerbit untuk klik pada iklan mereka sendiri atau untuk menggalakkan orang lain untuk berbuat demikian. Di samping itu, penggunaan teknik automatik untuk menghasilkan klik, seperti robot atau skrip, adalah dilarang. Untuk penerbit YouTube, apabila melihat video anda, anda perlu skip iklan supaya kos pengiklan tidak buatan melambung tidak sengaja. Untuk penerbit AdMob, apabila ujian aplikasi mudah alih anda, anda perlu mengaktifkan iklan ujian untuk mengelakkan menjana klik yang tidak sah.

  • Bagi deposit AdSense, menggunakan Google Toolbar Penerbit jika anda mahu klik iklan untuk memeriksa halaman arahan atau butiran lain. Ia akan membolehkan anda untuk memeriksa tujuan iklan pada halaman anda tanpa risiko klik tidak sah. Bagi deposit AdMob, jangan klik pada iklan secara langsung di aplikasi mudah alih anda. Sila gunakan iklan ujian (untuk Android, iOS atau Windows Phone) untuk mengelakkan menjana klik yang tidak sah.

  • Kami pastikan bahawa kita pembalakan semua klik, jadi jangan klik iklan anda untuk memastikan klik dilaporkan dalam laporan Prestasi. Walau bagaimanapun, mungkin ada sebab-sebab yang anda tidak melihat klik merta kerana ia mungkin mengambil masa sehingga 24 jam untuk memuktamadkan klik dan pertunjukan dalam laporan anda.

  • Lawati Iklan kami Trafik Pusat Sumber Kualiti untuk mengetahui lebih lanjut tentang pemahaman lalu lintas di laman web anda, aplikasi mudah alih, dan / atau saluran YouTube.
Aku bagi penjelasan yang kat atas untuk untuk panduan. Copy paste je dari email aku, elpas tu aku pakai google translate supaya mudah faham. Akhir kata. Terima kasih banyak adsense. Muah siket.

5 comments

  1. Tahniah buat Aswaleyla dapat kelulusan daripada google adaense.

    ReplyDelete
  2. nasib baik adsense baik ati bg peluang kedua...KG belum letak kod dlm blog lg...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah lepas :) adsense memang ambil serius walaupun kecik

    ReplyDelete
  4. Ok la, sebab ada juga dia bagi masa untuk betulkan. Akak pun dah 2 kali kena amaran, seriau juga T_T

    ReplyDelete
  5. Waaah bestnya ada adsense... Btw gugel translate tu ayat cam kelakar sikit...

    ReplyDelete