Followers

HARI RAYA 2015

Assalamualaikum. Tak sempat nak update pasal raya . Hari ni baru ada keaempatan ni. Tu pon usaha jugak untik update sebab da lama sangat aku berehat dari menulis blog ni. Bukan sengaja tak nak update tapi aku sekarang duk sibuk sikit.

Sebelim terlambat atau mungkin dah lambat, tapi tak salah untuk aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN. Tak lambat sebab raya kan sebulan. Suka hati aku la nak ucap hari ke 30 syawal pon.

Suka aku tengok kawan kawan masih seronok beraya sedangkan aku dah kat perlis selesaikan urusan . Raya ke 5 da datang perlis untuk graduation. Alhdulillah aku dah selamat senamatkan diploma kejuruteraan pembuatan di UniMAP. Jadi baju raya ke 7 aku adalah jubah graduation. Baju raya yang mahal dan nilai yang tinggi. Selagi tu tak habis belajar, tak dapat pakai baju raya tu.

Ok lah, kite trowback sikit raya pertama aku di kampung di Terengganu. Kampung aku situ je ok. Belum ada kampung mertua. In shaa Allah tahun depan #mengarut. Tema raya aku tahun ni warna merah. Merah mak ngah gitu taw. Korang warna apa pulak ? Jangan cakap sama denga I ok..

Ok merah x iols ? Baju ni dijahit oleh ma aku. Dan dihias oleh aku sendiri dimalam raya. Aku yang terbongkok jahit manik dan lace dekat tanganand baju. Yang kesianya mak sedara aku. Baju dia tak sempat siap sebab.ma dah demam. Dan ma pon tak semangat sebab mat yo sakit masa tu. Dan mat yo mati pada 1 syawal. Sedeh kan. 1syawal ni sayu sangat hati ni. 



Tudung gold tu sepulu aku yang ma aku jaga dari kecik. Sekarang dah tingkatan 2 dah. Sekejap je masa berlalu. Aku pon dah tua dah. Tapi still tak boleh bagi duit raya intuk budak budak sebab aku tak kerja lagi. Kadang kadang untuk jdi penternak lemak ni. 


Keluarga besar aku. Ya. Keluarga aku memang ketandusan lelaki pon. Kaum lelaki sangat kurang dalam keluarga aku. Semua perempuan. Dua tiga orang je lelaki. 
Anak dara yang belom kawen. Tengok la nanti siapa yang kawen dulu yeee.
Akhir kate SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN.







4 comments

  1. Leyla...

    SEBELIM... KAEMPATAN... TANGANAND... INTUK... SEPULU...

    Salam 0-0///selamat hari raya..hehe

    ReplyDelete
  2. Merahnyaaa mak ngah. Aummm. Hahaha. Selamat Hari Raya :D

    ReplyDelete
  3. merahmerah mak ngah...cantikkk

    ReplyDelete
  4. fuyooo tema merah =) hehehe..
    selamat hari raya..

    ReplyDelete