Followers

Harga tiket AIR ASIA ke Sapporo hanya RM99 !

Jom tempah tiket ke Sapporo Hokkaido dengan hanya RM99 ! Terkejut mak dengar, murah sangat tiket flight Air Asia ni. Hanya RM99 boleh ke Japan. Tapi sayang nya aku tak berpeluang nak kesana lagi. Jadi aku update blog supaya tiada yang terlepas peluang untuk ke Japan dengan harga tiket yang super murah ni !
air asia


Sapporo ? mungkin ada yang baru dengar nama tempat ni. Tapi Hokkaido agak pelik kalau masih ada yang tidah tahu. OK, meh aku cerita sikit apa yang ada kat sana. Aku tak pernah pergi tau. Tapi dunia dihujung jari kan. Tak pergi pon kita boleh baca apa yang ada kat sana kan ?

ok, cerita pasal Sapporo. Sapporo bermaksud "Sungai penting yang mengalir melalui dataran" adalah ibu kota Hokkaido dan Jepunbandar kelima terbesar. Sapporo juga merupakan antara bandar bandar negara termuda utama. Pada tahun 1857, penduduk bandar ini berjumlah 7 orang. Sikit bukan ?

Apa yang ada di Sapporo ? 

The Sapporo Snow Festival (Sapporo Yuki Matsuri)


The Sapporo Snow Festival (Sapporo Yuki Matsuri) diadakan dalam seminggu setiap Februari di ibu Hokkaido Sapporo ini. Ia adalah salah satu acara musim sejuk yang paling popular di Jepun.
Jadi tempah la tiket untuk bulan Februari, boleh la merasa Snow Festival.

Laman utama adalah Laman Odori di lokasi berpusat 1.5 kilometer panjang Odori Park Sapporo ini. Terkenal ukiran salji besar festival itu, beberapa berukuran lebih daripada 25 meter lebar dan 15 meter tinggi, dipamerkan di sana. Mereka dinyalakan setiap hari sehingga 22:00.

Selain kira-kira sedozen arca salji besar, Tapak Odori yang mempamerkan lebih daripada satu ratus lebih kecil patung salji dan menjadi tuan rumah kepada beberapa konsert dan acara, ramai yang menggunakan ukiran sebagai peringkat mereka.

Moerenuma Park


Moerenuma Park (モ エ レ 沼 公園, Moerenuma Koen) adalah sebuah taman yang besar di pinggir Sapporo. Dikelilingi oleh paya, taman ini mempunyai lilitan kira-kira empat kilometer. Diliputi dalam ruang hijau yang menarik dan ada yang besar, ciri-ciri dramatik yang membuat taman ruang awam yang sangat unik.

Sesuai untuk pasangan baru kawin yang nak spent masa bersama sambil berjalan di Moerenuma Park.

Perkampungan Bersejarah Hokkaido


Perkampungan Bersejarah Hokkaido (開拓 の 村, Kaitaku tidak Mura) adalah sebuah muzium udara terbuka di pinggir bandar Sapporo. Ia menunjukkan kira-kira 60 bangunan tipikal dari seluruh Hokkaido, bertarikh dari Meiji dan Taisho Tempoh (1868-1926), era apabila pembangunan Hokkaido telah dijalankan pada skala yang besar. Terdapat empat bahagian: sebuah bandar, kampung nelayan, kampung ladang dan sebuah kampung gunung.

Sejarah Muzium Hokkaido (開拓 記念 館, Kaitaku Kinenkan) mendokumenkan sejarah perkembangan Hokkaido dan terletak kira-kira sepuluh minit berjalan kaki dari muzium udara terbuka. Muzium ini mempunyai lapan kawasan yang meliputi kronologi sejarah wilayah ini daripada penjajahan pertama oleh manusia kira-kira 20,000 tahun yang lalu untuk tahun-tahun selepas perang selepas 1945 dan ke masa depan.

Sapporo Teine


Sapporo Teine (サ ッ ポ ロ テ イ ネ) adalah yang terbesar daripada beberapa pusat peranginan ski sederhana di pinggir Sapporo. Hanya 40 minit di luar pusat bandar, hotel ini juga menyediakan pelbagai laluan ski dari luas, bukit landai ke kursus tambahan panjang dan pantas termasuk dua berjalan digunakan untuk beberapa acara ski pada 1972 Sukan Olimpik Musim Sejuk Sapporo. Obor Olimpik masih berdiri di atas resort sebagai monumen yang menghadap ke Sapporo dan Laut Jepun di bawah.

Pilihan Sapporo Teine yang baik laluan yang tersebar di dua zon dan dihubungkan dengan gondola dan jejak panjang enam kilometer. Highland Zon atas mencapai 1000 meter di atas paras laut dan mempunyai medium untuk kursus lanjutan, off larian jejak, dan taman salji dengan lompatan, kotak dan rel. Olympia Zon yang lebih rendah mempunyai lebih luas, laluan curam kurang sesuai untuk pemula, dan juga sebuah taman keluarga korban hal naik eretan dan tiub.

Jadi tunggu apa lagi? pergi la ke http://www.airasia.com/my/ untuk tempah tiket ke Sapporo ! Jangan lambat sebab limited seat !

2 comments