Followers

macaroni cheese goreng

hey, dua tiga hari ni mood nak update pasal resepi je . sebab dua tiga hari ni jugak, mood masak aku menjadi jadi . sampai aku da jadi gemok . lepas ni memang aku da kena start diet . tapi cam ne ? suggestion please . . .

ok, nak cite pasal macaroni ni . bahan bahan yang kite perlukan simple je . aku punye je la yang simple . orang lain buat kaw kaw punye . aku buat biase biase je la .

bahaan bahan :

  • 2 ulas bawang merah
  • 3 ulas bawang putih
  • lada mesin
  • daging/ayam cincang (aku tak letak pon)
  • isi ketam (pape je just nak buat add on . sosej pon boleh)
  • 1 sudu sos tiram 
  • sos cili (tak letak pon tak pe )
  • cheddar cheese 
  • cheese mozarella ( aku tak letak jugak )
cara cara :


  • tumis bawang putih, bawang merah sampai naik bau then masukkan lada mesin
  • tambahkan sos tiram dan sos cili . masukkan isi ketam tadi . (kalau guna daging, pastikan daging tu dah betol betol masak .
  • masukkan cheddar cheese . masukkan perencah sesedap rasa (garam, aji naomoto)
  • masukkan macaroni . gaul sehingga sebati ..
  • last tabur cheese mozarella (kalau ade ) dan boleh makan . heeee .


rase dye sedap sangat . rase macam nak lagi . ok . next time resepi lain pulak . 
assalamualaikum .

0 comments