Followers

BEST BODY SCRUB FROM GOOD VIRTUES CO.



Hai Assalamualikum readers :) 
Happy weekend guys. hope you all doing well during the PKPP. Be safe everyone. 

Minggu lepas aku ada consume vit C. Saja nak consume balik lepas dah lama tinggal sebab tak sesuai dengan badan aku. Lepas tu kulit jadi dry dan menggelupas lagi-lagi kerja dalam aircond. Sangat menggelupas sampai rasa kulit meregang tau. Mungkin sebab aku kurus sangat ada kulit dengan tulang je, hehehe. 

Lepas tu aku assume yang dia nk renew kulit baru dan buang sel-sel kulit mati. Lepas tu aku decide nak tolong cepatkan proses tu, aku cepat-cepat pergi watson dan cari scrub untuk badan. Before this aku pakai scrub beli dekat padang besar je, nice jugak cuma sekarang dah tak duduk sana kan. Pernah cuba scrub brand watson, nice jugak untuk daily use sebab dia macam mild sikit. 

Aku tertarik dekat scrub Good Virtues Co. ni sebab bau dia wangiiiiii sangat. Aku suka dan dia ada salt kat dalam tu. Sesuai dengan tujuan utama aku untuk Skin Renewal & Lightening. Jadi aku beli brand ni. Dia ada organic Habbatus sauda oil tau. Boleh melembabkan kulit. 


Ni isi dalam dia. Biji-biji hitam tu adalah black seed ataupun Habbatus Sauda. 


The texture. Ada salt, sesuai untuk kulit. Dan aku rasa most of body scrub contains salt. Dia punya texture kasar sikit jadi tak sesuai untuk daily use. Maybe once or twice a week dah memadai. Lepas pakai Mashaa Allah, kulit lembut dan yang penting wangiiii melekat sampai sekarang tau. Best sangat. 

Aku scrub dulu satu badan ditempat yang kering thats mean bukan dalam bilik air. Lepas tu aku biarkan untuk beberapa minit, kalau rajin biarkan dalam 10-15 minit, lepas tu baru bilas dengan air. Sambil tu gosok gosok lagi sampai bersih. Aku dah tak bilas dengan sabun sebab nak kekalkan kelembapan dia, ye lah, kulit kan dah kering, lepas dah buang sel-sel kulit mati tu, kulit mestilah kena lembab-lembab dulu. Lepas tu dah keringkan badan, option lain, sapu lotion badan pulaa. hasil nyaa. hmmmmm memuaskan. 




Ingredients:
Sodium Chloride, Glycerin, Water(aqua),
Ammonium Lauryl Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, 
Sodium Cocoyl Alaminate, Palm Kernelamide DEA, 
Fragrance, Cocos Nucifera Shell Powder, Sodium Lactate, Tetrasodium EDTA,
Citric Acid, Propanediol, Boerhavia Diffuse Root Extract, 
Organic Black Seed Oil (Nigella Sativa Seed Oil),
Methylcloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone. 

100% non-animal derived ingredients

Price
RM15 ++ (not so sure because i purchase during Watson Sale)

2 comments

  1. harap dh pulih kulit tuuu., ;p

    ReplyDelete
  2. dok guna shampoo dan cleanser..
    scrub tak penah cuba. menarik.. lepas ni boleh try kot..

    ReplyDelete