Followers

2018 Wrap-up



2018 wrap-up| Memangkan hari ni hari terakhir 2018. Izinkan saya buat buat 2018 wrap-up yaa. Wrap-up ni saya ambil based on instagram post. Tapi dah hujung tahun baru perasan instagram tak banyak update gambar pun sebenarnya. 38 je ! tak sampai 50 pun apa lagi 100.

Okay. gambar pertama 2018.



 Post pertama aku mintak maaf dengan semua orang yang kenal aku, yang aku kenal, yang follow aku, yang aku follow. In shaa Allah tahun ni pun aku akan buat benda yang sama. Mintak maaf bukan untuk hari raya je kan. 




Macam biasalah. aku dengan celoreng sampai digital ni tak pernah berpisah. Tahun 2019 mungkin tak sarung dah baju ni. In shaa Allah. Tup tup tengok sarung balik baju ni. Lekat badi kot kan.

"Be strong when you are weak, brave when you are scared and humble when you are victorious"

Sentiasalah lawan segala kelemahan, segala ketakutan yang ada dalam diri. Percaya dengan diri sendiri. Awak ada kelebihan awak sendiri yang kadang-kadang awak sendiri tak perasan benda tu. 






A post shared by Aswaleyla (@aswaleyla) on

With my lovely mum at my cousin wedding. Act 2018 is my tough year actually. I love, i lost hope, i lost even myself. Tapi sebenarnya i tak pernah hilang semua tu pun. My mum always there what ever i am. i cant imagine my life without her. And i cant imagine her life without me. Because we need each other.




My first time 'mengundi' first time in politics. Tapi undi biarlah rahsia kan. Siapa pun yang menang siapa pun yang kalah, harap mereka boleh pikul tanggungjawab dan meminpin negara dengan jujur, amanah dan adil. Itu je yang diharapkan oleh rakyat marhain macam kita ni.






A post shared by Aswaleyla (@aswaleyla) on

My small family. Eid day 2018 we are in blue. Electric blue. Gambar family member lain tak upload pulak.

There are my dad, my mum and my grand ma. Hope 2019 we can take picture just like this too.




Third time join commision. Sepatutnya sekali je. Tapi i special case, first is my commision, second is batch 10 and third is batch 11.

Hope i get more chance to join the commision. Hukhuk tamak.






A post shared by Aswaleyla (@aswaleyla) on

Second time went to Hatyai Thailand.

But now kena slow sikit lah pergi seberang since ada kes bom meletup dekat Samila Beach kan.

Pity the mermaid lost her tail. Poor mermaid.


Luckyly aku sempat bergambar dengan mermaid ni. Aku harap nanti dia renovate balik ekor tu bagi ada balik. Sebab sini adalah satu tarikan pelancong yang berebut datang sini semata mata nak bergambar dengan mermaid. Sini tak ada apa pun ok. Tapi just because this mermaid.






A post shared by Aswaleyla (@aswaleyla) on

Join Kuala Lumpur Furniture Design Week.

Jumpa ramai jugak local designer yang berkebolehan. Terinspirasi lah aku rasa bila jumpa dorang, tengok hasil kerja dorang. Aku like wow, i want to b one of them one day. Aku ni cepat saja terinspirasi pun.






A post shared by Aswaleyla (@aswaleyla) on

Settle my Final Year Project. And DONE ! Almost finish my degreee... yuhuuuu.






A post shared by Aswaleyla (@aswaleyla) on

My annual dinner with my lovely classmate. Will miss all of them soon.






A post shared by Aswaleyla (@aswaleyla) on

Feel blessed after all happen. All the hardest things, i can survive. I got myself back. Im back to the track. Bersyukur sangat Ya Allah.

Sometimes, Allah hadirkan kita dengan ujian dan dia datangkan dengan nikmat yang kita sendiri tak sangka. When we always ask HIM why? Why me? then He reply, come to Me, and u will find the answers.

Syukur dengan segala yang berlaku, good and bad in 2018. Its all come with goodness at last. Believe Him, He will guide you to the right things, tapi dengan ujian. Alhamdulillah for 2018.

2 comments