Followers

APPS PALING MUDAH UNTUK UPDATE BLOG

Assalamualaikum.
Sihat ke ampa semua ?
Hari ni saja saja la update blog pakai apps mudah ni. First time cuba ni tau. Tahu apps ni dalam AFB group. Memang berguna la untuk akak yang kadang kadang kalau kat kampung tak ada line kan. Dulu sangat avoid dari update dengan fon sebab kalau guna google and bukak blogger.com, jadi kecik je tulisan. kadang kadang tak nampak mana salah nya ejaan semua tu. Bila dah ada apps ni apa salah nya kita cuba kan. Fuh penat ibu jari gemok ni menaip. Yang tak gemarnya taip guna fon sebab banyak typo, almaklumlah jari gemok. Tapi tu boleh edit kan. Sambil tulis sambil cek ejaan.



Okay ni lah apps yang aku bagi tahu tuu. Korang boleh la try download. Ringan je apps ni. Henset cabot macam i ni pon boleh okay. i pakai oppo 5 jaa. Muat lagi taw. Install cepat cepat tau. Lagi satu kalau uang jenis suka upload gambar guna fon senang laaa. Upload je gambar terus dari fon kan. Tak payah nak kena transfer dalam laptop bagai kan. Tak mudah lagi ke uols...



Okay sebelum tu nak bagitahu apps ni untuk update entry dan baca dan balas komen je tau. Tak boleh nak blog walking. Atau aku tak tahu ? sebab aku pun baru je guna ni. Dah try cari tadi tak ada. Kira boleh update okay la tu. Blogwalking kita walking hujung minggu dari pagi sampai petang puas puas.



Okay ni part balas komen pulak. Aku kalau boleh akan balas komen pengunjung. Kalau ada yang tak balas tu mungkin terlepas pandang dan terlupa. Kalau tak memang aku balas. Jadi rajin rajin la komen sebab aku akan blogwalking dekat orang yang komen entry aku. Kira balas komen laa. Kan dekat blog tak boleh tahu orang balas ke tak balas. Kita tahu laa. Tapi tetamu blog tak tahu kita dah balas kan. Jadi bila kita balas kunjungan dia dan komen dekat blog dia. Dia akan tahu yang kita dah baca komen dia dekat blog kita. Alpaham ke idok aku cakap berbelit belit ni.



Okay dah published, cek dekat google aswaleyla.com memang dah ada. Cuma kena masuk blogger.com dan edit saiz gambar je. Sebab aku ni jenis suka gambar gedabak dekat blog. Baru la jelas. Nak nak yang rabun macam aku ni. Alahai susah nya nak tengok gambar kecik kecik dekat blog. Itu aja yang aku nak bebel hari ni dan guys pleaseee go to apps store dan download Blogit ni. Best weyy. Konfem korang tak menyesal. Melainkan korang memang nak kena update blog pakai laptop jugak tu terserah lah. Okay naaa. Salam tengah hari semua.

18 comments

  1. Sha pakai apps Blogger.. Hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak try donlod jugak ni blogger apps

      Delete
  2. InsyaAllah nanti saya download...

    ReplyDelete
  3. senang nak update blog bila xde pc @ laptop

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah betul3. mane2 pon boleh update

      Delete
  4. Mai tak suka update pakai phone, tak puas, hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lela pon rasa tak puas. tpi dah terpaksa. ni pon skit2 jaa update. lame sgt x update blog.

      Delete
  5. aku kalau idea tengah ada, update pakai kaki pun boleh.

    kalau tengah kering, bagi lah moyang apps pun tak jadi juga.huhu

    ReplyDelete
  6. baru tahu ada apps macam ni. nanti nak try la

    ReplyDelete
  7. Saya pun pakai Blogit juga tapi jarang sangat update blog pakai hp. hahaha.. sama kes la kita. Sebab rasa tak seronok nak menaip guna hp. Guna keyboard lebih pantas. oh ya.. saya datang nak follow blog tapi button follow tak ada.. huhuhu... #AFBians

    ReplyDelete
  8. Dah cuba guna, akak lebih suka komen2 guna app ni. Senang :)

    ReplyDelete
  9. Dah try. Nice apps. Tak adalah bila ada idea terbiar mcm tu jee.. lagi2 kalau laptop buat hal. haaha

    ReplyDelete
  10. Update guna apps ke entry ni? Haha

    ReplyDelete
  11. Bagus apps ni.. kalau laptop takde, dari henpon pun boleyy update blog..

    ReplyDelete