Followers

PENGALAMAN EKSLUSIF DI SHERATON IMPERIAL KUALA LUMPUR

Assalamualaikum 💋💋


Hai guys, berjumpa lagi kita. Pada musim cuti sekolah, Bandaraya Kuala Lumpur sememangnya menjadi tumpuan ramai sebagai destinasi percutian pilihan kan. Mana taknya, cakap je nak apa, shopping, bersantai ataupun food hunting, semuanya ada di sini. Jadi, Kuala Lumpur merupakan pilihan yang tepat bagi mereka yang ingin merasai kesibukan dan keriuhan hidup di kota metropolitan ini. So, mesti ramai yang tertanya-tanya hotel best mana pulak yang saya nak highlightkan kan? Okay, saya harini ada sebuah hotel bertaraf 5 bintang yang cukup hebat nak dishare dengan korang semua which is Sheraton Imperial Kuala Lumpur. Kalau korang berminat untuk menginap di hotel mewah ini, layarilah Traveloka.com dan buatlah tempahan untuk bilik di hotel ini sekarang!



Sebut je Sheraton Imperial, sape yang tak kenal kan. As you know Sheraton Imperial Hotel in KL ni merupakan hotel yang diketogorikan sebagai luxury hotel yang terdapat di seluruh lokasi tumpuan dunia seperti New York, Hong Kong, Hawaii dan dimiliki oleh Marriott International. Dah Nama pun hotel 5 bintang, mestilah gempak kan. Sheraton Imperial Kuala Lumpur ni terletak di Jalan Sultan Ismail, dan berhampiran dengan pusat membeli-belah popular iaitu Quill City Mall. Kalau korang stay kat sini, korang boleh menggunakan pengangkutan awam ataupun zaman sekarang ni just guna apps Uber atau Grab je untuk ke mana-mana lokasi menarik kat sekitar KL ni ataupun kalau korang feeling nak backpack, korang boleh berjalan kaki di sekitar hotel ini. Untuk pengetahuan korang, hotel ni terletak hanya kira-kira 1.5 km dari KLCC dan terdapat banyak tarikan menarik macam Chow Kit dan Kampung Baru yang boleh korang semua lawati.



Ok, let’s get back to hotel kita tadi, hotel ni sememangnya stunning dan sangat unggul especially for those yang baru first time datang kerana ianya mempunyai ciri-ciri mewah dengan gaya klasik Inggeris bertemakan kayu dan warna emas.





Mesti korang boleh imagine kan. Hotel ni mempunyai 385 buah bilik secara keseluruhannya dan beberapa jenis option bilik untuk korang pilih, so u have to choose wisely bilik mana yang sesuai untuk korang. Apa yang best pasal bilik-bilik hotel ni ada lah ianya sangat selesa dan menarik. Rekaannya juga boleh dianggap unik dan tidak cliché seperti hotel-hotel lain. Ditambah pulak dengan warm and cozy services, lagi la membuatkan ia sebagai salah satu daripada the hotel in town.

Ok, enough with the rooms, let’s have a look at the facilities. So, overall, kemudahan yang disediakan oleh hotel ni memang tip top. First of all, hotel ini dilengkapi outdoor swimming pool yang terletak di tingkat 5 hotel ini.


Apa yang saya boleh katakan, swimming pool hotel ni memang cantik. Dari pool ni, korang boleh tengok pemandangan Menara Kuala Lumpur yang tersergam indah. Secondly, hotel ni jugak ada fitness center. Yelah dah duduk hotel mewah camni, mesti nak rasa facilities dan alatan sukan yang best-best kan. So, inilah peluangnya. Basically, peralatan yang disediakan sangat up-to-date dan sesuai bagi mereka yang ingin mengeluarkan peluh ketika bercuti ni. Yelah, dah bercuti ni mesti nak sihat jugak kan.

 

Thirdly, the ballroom sangatlah mewah dan superb. So, I would like to suggest kalau korang ada nak buat majlis grand-grand ke wedding ke, inilah tempatnya. Hotel ni juga menyediakan pakej wedding mereka yang tersendiri, so, u have to ask them for more information.


Secara keseluruhannya, hotel ni sememangnya hotel yang cukup eksklusif dan korang mesti try pengalaman stay kat sini ni! Trust me, this place will never fail to impress u! I think that is all for now. See u guys again in the next entry.

Thank you for reading this entry.

4 comments

  1. Selalu pegi Quill City Mall and nampak hotel ni but this is my first time looking into the interior. The ballroom is so beautiful!

    ReplyDelete
  2. Uishhhh kalau dapat duk sini memang best la. Dah la tengah bandar kl. Cantik pulak tu dia punya view..

    ReplyDelete
  3. peh. cantik sungguh hotel nya kan :)

    ReplyDelete
  4. Fullamakkk, memang curlasss gitue hotel ni...

    ReplyDelete