Followers

BAMBOO GROVE PERLIS vs ARASHIYAMA BAMBOO GROVE JAPAN

BAMBOO GROVE PERLIS vs ARASHIYAMA BAMBOO GROVE JAPAN|

Sebenarnya banyak je tempat yang lawa dekat Malaysia ni yang mirip dengan luar negara. Cuma dia sama tapi tak serupa. Saya pun teringin nak pergi Arashiyama Bamboo Grove ni sebab tengok Cikepal pergi sana hari tu. Cantik tempat nya. Kat situ bamboo dia tinggi tinggi dan cuaca yang sejuk. Berbeza dengan di Perlis, bamboo kecil kecil dan cuaca yang agak panas. Tetapi tetap cantik kalau kita tahu hargai nya. 



Terletak di simpang sebelum masuk ke Resort Timah Tasoh. Dah masuk simpang tu jangan laju laju. Terus berhenti dengan belah kanan. Memang tepi jalan sahaja, tetapi susah nak perasan sebab bamboo dia yang rendang. Susah nak nampak tapi tetap kereta hon semasa kami tengah bergambar sakan. Mesti diorang nampak macam macam gaya masing masing. 

Tahu atau tak ? Tempat ni pernah penyanyi Alyah shooting video klip untuk lagu berjudul .................
KISAH HATI. jemput tengok dekat youtube yee.

 Haa, nampak tak tempat ni famous ja sebenarnya. Beberapa hari sebelum tu, ada lah tenampak pasangan pengantin dan photographer ambil gambar dekat sini. Sesuai sangat untuk shoot gambar kahwin ataupun graduation. Nanti graduation, kawan saya dah plan dah nak photoshoot sini. Tak pe, nanti seluruh perlis kita photoshoot. Bukan besar sangat pun Perlis ni.

ni bukan hipster tapi yoga. mohon jangan kecam sis.


Cantik kan tempat ni ? macam mana saya tak jatuh cinta dengan Perlis kalau macam ni. Walaupun jauh dari bandar, jauh dari pembangunan pesat, jauh dari shopping mall, tapi tetap saya suka sebab dekat sini Earth Nature sangat terjaga. Pokok pokok hijau, padi keemasan melambai lambai. huishhh. memang jatuh cinta !



0 comments