Followers

Tips untuk pakaian motif floral

Fesyen pakaian bermotifkan floral ataupun bercorak printing bunga kian digemari oleh rata rata wanita. Tiadak ketinggalan juga bagi lelaki yang gemarkan fesyen. Corak floral ini sering terdapat pada seluar, skirt, gaun dan banyak lagi.

Tetapi menjadi sedikit masalah untuk menggayakan pakaian yang mempunyai corak floral ini. Mungkin kerana mempunyai warna yang banyak dan corak yang penuh menyukarkan kita memilih padanan yang sesuai untuk corak ini.

Tips ini sangat membantu untuk sesiapa yang buntu uneuk memilih padanan pakaian ini :


  1. Padankan corak bunga dengan warna daripada bunga di kedua skirt, seluar tudung atupun beg. Sepertu diatas, padanan warna cardigan sama dengan warna bunga pada skirt si pemakai.  
  1. Cuba skirt bunga yang dipadankan dengan baju putih klasik pada bahagian atas supaya mudah unttuk pemilihan hijab. Pemilihan hijab boleh berdasarkan salah satu warna bunga dan lebih baik pilih warna bunga yang utama.

  1. Kenakan corak bunga dengan denim kerana kelihatan lebih hebat dan sepadan.

  1. Padankan corak floral dengan jaket kulit tetapi perlu bertetapan dengan tempat dan cuaca. Jika di Malaysia lebih baik pilih penggunaan cardigan atau coat nipis untuk mengelakkan pemanasan dalam badan.
Bagaimanapun, ia bergantung kepada bagaimana gelap, cahaya ataw warna warni corak bunga yang terdapat pada pakaian. 


hijabista

MY FLORAL DRESS STYLE 

1 comments