Followers

Azam tahun baru ~


da masuk tahun baru nie . home belog leyla pon penuh dengan entry azam tahun baru masing masing . leyla pon nak jugak la tulis kan . hehehe . biase la . tahun baru ni rata rata duk tanye azam kite kan . kalau kat sekolah dulu , hari first sekolah . mesti cikgu tanya azam baru kan . tu sebab cikgu tak tahu nak ajar ape . nk briefing pon bukan student amek tahu pon . so dye bukak la cerita pasal azam kan . betol x ? betol x ?

kalau tanye kawan kawan mesti dorang cakap . 'nak jadi lebih baik dari tahun lepas' . sebab leyla pon akan cakap macam tu jugak . eheee . aim leyla tahun ni . nak naikkan balik cgpa yang jatuh merudum tu . aiyooo . macam mane mau buat ni . kena stuggle betol betol la ni . da tak leyh main macam sem lepas dah . so sedeyh . tapi walau macam mane pon . travel tetap travel . just tengah cari tempat best and tak jauh dari utara ni je . langkawi dah . tempat yang paling dekat ngan kitorang . thailand pon dah . even pergi tu dengan universiti . tapi ok la dari x kan . nk pergi sendiri sendiri takut la . my mum memang tak kasi sangat sangat . penang pon dah [ part 1 ] [ part 2 ] [ part 3 ] banjaran titiwangsa . travel jugak ea ? xkot .

next azam, leyla nak buat lesen motor and kereta . lesen ni memang tersangat lah penting bile duk jauh dari parent kan . nak tak nak kene buat jugak . nanti senang nak gerak sane sini . tak yah nak harapkan orang je yang bawak kite kan . boleh la lepas ni gi jalan jalan . hahaha . yang tu paling penting . then ape lagi ek ?

lagi? ok yang ni mustahak . aku nak bli camera . camera lame da macam ape je . x de feel la nak gune . demand punye org kan . muke bukan lawa pon . so what ? i don't care la . asal aku ade feel . tapi aku tak de la nak kan camera deselar(dslr) tu . deselar tu macam besar sangat kan . nak bawak mane mane pon susah . dye punye beg da 1 . aku punye beg paling minimum 2 beg . mane aku nak angkat banyak banyak beg cenggitu . badget aku lam RM1000 . ok x ? mane aku nak korek duit pon tak taw . tapi yang penting azam tu kene kuat . usaha kena lebih . baru la dapat kan . ohh . i'm feeling so excited nak camera ni . nak sekarang boleh . pliss give it to me . grrrrr .

last memang aku nak yang lebih baik la untuk tahun ni . and paling penting . aku nak start semua dari awl . forget love . love . love . da malas nak pikir soal hati . yang aku tahu, sampai mase ade lah jodoh aku . huaarrrghh . macam ayat pasrah x ? bukan pasrah eceli . cuma belom sampai mase . my mum told "biar ma yang cari bakal suami k.na . tahu la ma nak cari yang macam mane " OMG !! sampai macam tu sekali . tapi x pe la . janji bahagia kan .

and last lagi . aku da 20 tahun !!!! percaya x ? perangai macam ape je . dah 20 tahun kau . no more teen . buang perangai teenagers yang nak bercinta monyet and berenjoy ntah pape . kenangan silam just keep it and improve it . itu yang terbaik . dan aku masih tak percaya yang aku dah 20 tahun . ready ataw x aku untuk hilang teen tu . mase tak boleh diundur dah . just prove myself to be a women . not teenager anymore . peace (y)


2 comments

  1. Slmt thn baru leyla...semoga dpt mencapai semua azam2 leyla ya..in shaa Allah..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah . amin akak . anywy tq my dear :)

      Delete