Followers

pipi kembung ??


setapak demi setapak aku melangkah . setiap langkah aku punya cerita tersendiri .  cerita yang tak pernah same . cerita suka duka liku kehidupan sering menemani hari hari sepi ku . 

aish , mentang mentang single ni . hari hari sepiku pulak . aku pon dah wordless xtaw nak tulis ape . da lame da tak update . da dekat seminggu dah . seriously hidop aku pergi balik kelas je . penat tu tak yah cakap la .
malam je kuar makan . balik da lewat then teros tido la kan . tak rase ke lame lame macam ni aku boleh jadi tong drum .

lepas raye hari tu aku balik perlis . then pergi la beli barang sikit . so macam biase la . bile da masuk pasaraya, tempat yang wajib aku pergi . penimbang berat badan . ade jugak orang cakap, penimbang tu tak accurate sangat , hemm . peduli ape aku kan . so timbang la . ape ??? berat aku naik 2 kg lepas raye hari tu . OMG . orang lain semua turun, aku boleh naik berat badan plak . mungkin sebab makan lemang banyak sangat kot . lalalalala . terase diri ini semakin gemok . hahaha.

tapi x BMI aku underweight lagi la setakat ni . mungkin lepas ni boleh jadi berat ideal . tapi aku xnak la . nak underweight je . hahaha . pipi aku da makin tembam . bile berat badan aku naik .
 paling ketara naik kat pipi . alahai . aku pon tak tahu ape jenis manusia aku ni . orang gemok naik kat badan . aku gemok naik kat pipi . my mum cakap, aku same macam pak sedare aku . bile makan banyak sikit je . pipi mesti kembung . pelik kan .

hari my mum tengok video tarian aku kat thailand . so dye tanye . "k.na yang mane 1 nie ?" aku tunjuk la aku yang mane satu kan . ma sendiri pon xleh cam aku . sebab solek da macam pontianak kot . dye tnye lagi "kenape pipi k.na kembung nie ? " . alamak . dye mempertikaikan pipi aku pulak . alahai ma . u know your daughter well laa . lagi nak gelak kat pipi aku . sebab dye cakap kembung sangat . kalau lah ade cara nak kuruskan pipi . indahnye dunia nie . ma cakap " xpayah nak kuruskan pipi la . tu nasib baik pipi je yang gemok, kalau tuhan bagi badan gemok , baru taw . bersyukur sikit ." ok, aku pon terdiam . terasa halilintar turun . hahaha . bukan tak bersyukur . tetapi mencari alternatif . lalalala .

p/s i'm vanilla aiskrim lover *sundae

8 comments

  1. comel apa pipi kembung :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha . kembung sangat kott . hehehe

      Delete
  2. alaa xpe, pipi sy pun kembung.. leh kita geng.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha . boleh la nanti kite buat geng pipi kembung plak kan . leyla join .

      Delete
  3. Replies
    1. alamak ! da lame menghilang . sekarang baru munculkan diri beliau . hahha

      Delete
  4. hahaha... mlas nk munculkan diri.. nk jd mcm chipsmore... kejap ade, kjap xde.. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye2 je
      bile sombong dtg kan
      dye jadi la mcm tu

      Delete